Tuesday 7 February 2012

Taste

Lagu     : Empty (JYJ)
Mood   : Ok la!
Brunch  : Vilo semug dan kuih cincin 2 3 keping.

Salam.
Taste aku sebagai sorang manusia sangat simple. Dari hujung rambut sampai ke hujung kaki, aku memang simple. Tak pandai nak bergaya, malas nak bergaya dan rimas kalau bergaya sangat. Aku tengok manusia sekeliling aku, semuanya minat dengan benda2 yang cantik, trendy dan glomour. Tapi aku, makin simple, makin aku suka.  Taste yang agak boyish. 

Suka tengok orang bershoping semata-mata nak penuhi taste masing2. Tapi rimas bila nak kena shoping itu ini. Lasut kuliah 1 sem 1 ja. Banding dengan budak lain yang bertukar2 kasut sentiasa. Beg kuliah pun selagi tak rosak selagi tula aku hentam pakai. Sayang ke duit nak beli lain. Baju kuliah ada la ok skit. Tak ada mengulang baju yang sama setiap hari. Kalau beli baju baru yang sepasang RM35, 3 pasang RM100. Simple, x menyerlah dan x glamour langsung.

Aku suka tengok orang yang bergaya dan kena gaya pakainya dari hujung rambut sampai ke hujung kaki. Tapi nak suruh aku buat benda yang sama, mintak maaf susun sepuluh jari tangan, aku x mampu nak lakukan. Sebab aku yang pentingnya rasa rimas.

Pernah kena tegur, tapi macam biasa aku buat dek. Sebab aku memang macam ni. Mata orang kata aku nampak dull dan boring. Tapi mata aku nampak simple dan sweet. Nice!

Nak tempek blusher, pakai eyeliner segala, mintak tolong cari orang lain untuk dijadikan contoh. Sebab kalau nak tengok aku pakai semua tu, sampai kesudah tak adanya. Silap hari, waktu kawin nanti pun aku cuma tempek compact powder dengan lip balm sikit. Boleh?????

5 comments:

qminz said...

haha.. kita samalah..
suka yang simple. yg berbezanya, saya suka shopping: tp just beli kasut+beg. beli baju sya tak suka sbb sya x pki baju fancy2. kasut beg blh thn lagi... huhu

qamarguyz said...

salam ziarah..
taste kita sama laa..
simple lg best, menarik..
mudah & murah ;0

zana said...

salam... hyepp =)

betul2 simple tu menyenangkan dan sangat selesa bagi kita.. ;)

msredcheesecake said...

Muda2 dulu sya boyish juga... Selesa kan?

hamzah ian said...

kawin tak pyh tebal2 org kata.. hehehe